Året som gått 2009

Det har varit ett speciellt år på många olika sätt och det har hänt en massa bra och kanske mindre bra saker, ska försöka göra en relativt kort sumering av mitt år som bland annat bjudit på den bästa sommaren i mitt 18 åriga liv.

Vinterns dansshow gick av stapeln i mitten på januari och det var lika nervöst och spännande som alla gånger innan. Den här gången slog vi på stort i kostymväg i öppningsnumret som var Curly Sue med Takida.

Curly Sue  Curly Sue  Freeze  Freeze  Womanizer  womanizer

Den 22 februari fyllde min kära Amanda 18 år

<3

mars fyllde min kära mormor 60 år. Morfar hade tagit med henne till Tällberg dagen innan hennes 60 års dag och på hennes födelse dag så åkte vi upp allihopa. Mamma och hennes syskon tillsammans med sambos och barn. Synd att jag inte hade kameran med när vi knackade på deras dörr och mormor helt ovetandes om våran ankomst öppnade dörren. Det utrycket i ansiktet var oslagbart, kvällen tillbringades med god mat och sen en biljardturnering mellan Mamma, Mig, Markus, Moster Cia och hennes sambo Jason samt morbror Stefan. 

Josefine knäpper kort på mamma    En drink innan middagen  Det ska börjas i tid  Mormor och moster <3 Middagen   Biljard

April mina kära så var det en rätt så händelselös månad men vi swayare deltog i årets UKM och tog oss galant vidare till Uppsala där det inte gick lika bra, men vi kom iallafall till Uppsala och vi åkte hem med hedern i behåll. Påsken firades som flera år innan i Norge hos min farbror och faster i Fredrikstad.

Utflykt 


Maj då, ja ni. Min ibland söta lillebror fyllde 16 år och här hade vi också den efterlängtade vårshowen. Våra danser blir bara bättre och bättre om ni frågar mig och samma gamla underbara nervositet, dock bjöds det på lite missar som man i nuläget skrattar åt, som till exempel på en av föreställningarna då vi skulle dansa till move och halva gruppen går in på scenen när alla inte är klara än, så drar dom igång musiken och dom börjar dansa. Lite hemskt då men fruktansvärt kul idag. Dagen innan föreställningen så gick alla vi tjejer i gruppen ut och åt tillsammans med coach, fruktansvärt trevlig och mysig kväll.

Amanda och jag åkte med hennes pappa till Ekan och Meta ute på lagnö för att fiska strömming. Som vi gjort flera år innan och som börjar bli en del av året lixom. Just i år fick vi en väldigt bra fångst, vi trotsade det halvtaskiga vädret och drog ut på sjön. Minnen för alltid

Den 22a maj så gjorde jag och danstjejerna något riktigt kul och lyckat tillsammans. Vi bestämde oss för att gå på Bounce och det gjorde vi. Vi möttes upp på centralen i stockholm och tog oss sedan med gemensamma krafter till rätt plats, Orion teatern. En fruktansvärt bra och rolig kväll.

Alla vi danstejejer  Move 

Juni bidrog med en skolavslutning och sommarvikariat på Orion. Juni bidrog också till studentkalas hemma hos min bästa kompis Amanda och hos min Oskar (Det blev en jävla dyr månad), även en midsommar som jag firade tillsammans med Oskar och hans kompisar hemma hos honom. Dagen efter blev det grönan och sommarkrysset. 
Det blev också några nattbad tillsammans med min älskade Jovana och Nicole, ibland var det nån fler med också. Jag lyckades även bränna upp hela kroppen och liknade lite en kokt kräfta (Varför hade ingen maskerad de dagarna?)

 


Juli var nog kanske den bästa månaden på hela sommaren, ja det var nog den bästa på hela året om ni frågar mig. Först den årliga sommarresan till Norge och sen hem och packa om lite snyggt för att dagen efter åka till det länge efterlängtade Frankrike tillsammans med kanontrevliga människor. Vissa dagar kunde vara lite lätt jobbiga då solen var nästan för varm. Men fick man sova lite så var man fit for fight rätt snabbt igen. Ingenting på året slår den veckan. 

Vi firade även min faster och farbror som båda fyller 60 år i år allihopa tillsammans nere i deras stuga i lidköping. Det var en riktigt mysig kväkk och dagen efter åkte vi hem och jag åkte ner till stockholm. Den kvällen så gick jag och Oskar ut och åt på en supermysig resturang för att fira våran ettårsdag som vi hade dagen efter.

  Jag och Moa....  fingret i magen

Augusti
Den första augusti så hade Oskar och jag varit tillsammans ett år. Jag tillbringade några dagar där nere i stockholmstrakterna och sen åkte jag hem för att fylla år. 
Den 7e augusti vankades det rockfest hemma hos mig, väldans trevligt må jag säga. Dagen efter var inte fullt lika trevlig, Oskar kom ner och tog med sig Ida också, annars utöver dom så kom Amanda, Matilda, Nicole och Markus, Oskar och en kompis till honom och Linda. Skönt med inte så mkt folk faktiskt. 

Den 9e augusti kom dagen som jag räknat ned till sedan januari. Jag fyller äntligen år, några minuter över tolv spatserar jag, Amanda och Oskar in på O'learys för att fira lite. Vid två tiden fick vi för oss att nattbada så oskar fick vackert köra ut oss till Bresse. 

Sen började ju skolan igen och äntligen går man sista året. 

   

September Jag och Ida åkte till Uppsala för lite kalasande under kulturnatten, vilken jäkla kväll det blev och vilka minnen jag fick. Det som föralltid kommer sitta är när vi kollar på nå slags tornerspel och en tant kommerförbi och tigger pengar till dom, jag hade inga lösa pengar men det fattade hon inte så jag började skälla på henne, ida skämdes rätt bra har jag fått höra.

Jag åkte med Ida och hennes familj på kryssning med Galaxy, en väldigt rolig kväll må jag säga. Man kan kanske säga att det var min och idas månad det här eller vaddå?

Robert och halva jag

Oktober Det hände inte såvärst mycket i oktober heller. Jag var hundvakt under sportlovet och så hade jag även en halloween fest i lokalen, det blev en rolig kväll det med. Men annars så hände det inte så mycket annat mer än att jag drog på mig en förkylning som hette duga. Jag var också med som skademarkör på övning Amanda där jag fick spela en person med en brännskadad axel ute på arnöfärjan. En sjukt rolig kväll med mycket skratt och ännu mer återhållet skratt (man måste ju göra sitt bästa som skådespelare)

 
 
November var en riktigt rolig månad, bortsett från min envisa sjukdom som inte gav med sig. Jag missade första veckan av praktiken på brandstationen. Istället låg jag hemma och hostade sönder mina lungor (överdrift) men andra veckan var jag med och då skulle det badas i ån och rökdykas och greja. Fruktansvärt roligt kan jag tala om. 

Innan badet 

December gick väldigt fort och den har även hunnits med en studentfest för min del, den första kvarliggande snön (rätt stor mängd) länge, skitkul kryssning med Ida där vi partade järnet och hade superroligt. Fick även en vit jul. Kan inte minnas när det var en sånhär jul sedan och jag har även fått finaste julklappen av min älskling (Bild kommer så småningom). 

Jag har även samlat på mig några vuxenpoäng genom att äntligen klara körkortet som jag minst sagt kämpade satan med. Hårt arbete lönar sig alltid. 



Kryssning    Pistvakt
    












Trackback
RSS 2.0