Marika Funderar

Träningen gick över förväntan för min del idag så jag är nöjd med det :)

Men jag funderade på en sak som ni kanske kan hjälpa mig att svara på? Jag har nämligen gått hela dagen och klurat på det här med Kronprinsessans bröllop och alltihopa! Daniel han blir ju prins då eller hur ? Men sen när kungen dör har han kvar sin prinstitel då eller blir han kung?

Kungen gifte sig ju med Silvia och hon blev drottning, är det inte då mer än rätt att han får bli kung ?

Kan någon ge mig ett svar på detta?

Nu taggar vi inför imorgon, puss puss <3

J säger:

Om Carl philip hade blivit kung så hade hans tjej blivit drottning, men när Victoria blir drottning så blir icke mannen kung. Drottningar är mindre värda än kungar, alla kan inte bli kung, men alla kan bli drottning helt enkelt.. vi tjejer ... är dåliga.

2010-05-02 @ 10:44:23
URL: http://faawker.blogg.se/
JD säger:

Jo problemet är att Daniel är en bonntölp. Hade han varit prins så hade han blivit kung. Silvia var högadlig i sin släkt i tyskland.

2010-05-02 @ 15:29:43










Trackback
RSS 2.0