Dag 17. Mitt favoritminne



Shit jag har så galet mycket minnen som är mina favoriter men jag kan väl välja ut ett par iallafall då.

Det första minnet som jag tänker dela med mig av är när jag började första klass. Kommer ihåg att jag hade en gul t-shirt och en omlott kjol (heter det så?) en gul med blå, gröna och lite andra färglada rutor på, haha fan vad den låter förskräcklig men då älskade jag den. Pappa följde med mig och när vi kliver in i klassrummet så vinkar förståss min granne Victoria åt mig, hon höll en plats bredvid sig. Lärarna presenterar sig och lite sånt där, KABOM BRAK där ligger Vickan på golvet och denna scen utspelade sig fler än en gång under skoltiden kan jag tala om. Hon vickade på stolen och sedan dratta hon i golvet.

Ett annat minne jag har är när jag träffade mitt Ex för allra första gången. Det får mig lite full i skratt när jag tänker på det för han kom en lördagsförmiddag så vi promenerade runt lite i stan, det var varmt kommer jag ihåg och han tjatade, det eviga tjatandet om att jag bor på landet... Enköping är mer stad än Rönninge. Jag kämpade stenhårt för att motbevisa men när vi knallar över torget så får han ju såklart syn på skylten Lantbrukarnas Riksförbund. Det gav ju honom mer kött på benen och fortsatte envisas om att jag bodde på landet och sedan går vi förbi traktor handeln i hamnen. Ja jag lät honom vinna då och han tror säkert än i dag att Enköping är mera land är Rönninge. Han har fel ; ) vi krigade nog om det där ändra tills det tog slut i augusti i år.

Det tredje och sista minnet som jag tänker dela med mig av är från förra våren, Amanda och jag åkte med hennes pappa ut till Lagnö eller Ljusterö minns fan inte vilken det är dom har stugan på. Men vi åkte dit iallafall och så skulle vi ut för att fiska strömming (Därför vi var där.. hallåå?) Det småregnade och blåste som tusan men det hindrade inte oss för att dra upp luvorna och knäppa regnjackorna. Och han som vi bodde hos över natten körde båten och när han körde så blåste hela luvan upp och så hade han knutit den så sött under hakan också så hans huvud såg ut som en jätte enomrt stor ballong. Amanda och jag skrattade så tårarna rann haha.












Trackback
RSS 2.0