Dag 21. Ett annat ögonblick

Den här var inte heller speciellt enkel men kan berätta om en historia som inte så överdrivet många personer vet om.

För några år sedan när jag gick i sexan tror ja så skulle jag cykla hem till farmor och farfar efter skolan som jag alltid gjorde en dag i veckan. Iallafall så ska jag gå över ett övergångsställe där bilar från båda hållen stannat och jag kliver av cykeln och börjar gå, precis när mitt framhjul kommit förbi bilen som står till vänster om mig så kör en bil om de fyra bilar som stannat för att släppa förbi mig och träffar cykelhjulet så cykel far ur händerna på mig och flyger iväg säkert tio meter. Jag blev så chockad att jag inte visste vad jag skulle göra så försiktigt går jag iväg för att hämta min cykel och samtidigt så kommer folk ut ur bilarna (Hon som körde på cykeln stannar kanske 100 meter bort och säger inte ett ord till mig utan står och tjaffsar med nån bastant karl som sett allt och skäller på henne efter noter. En man minns jag speciellt, han hjälpte mig att rätta till styret som nu var vridet i 90 grader och erbjuder mig skjuts. Dock var jag nästan framme hos farmor och efter det minns jag inte så mycket heller.

Men hade jag tagit ett steg längre ut i gatan så hade bilen träffat mig och hon körde då inte i 50 som man ska göra där för ja minns att det gick ruskigt jäkla fort, så hade jag nog säkert inte setat här idag och nu har jag en jäkla respekt för övergångsställen och undviker 2 filiga körfält om jag kan.












Trackback
RSS 2.0