Personer och Platser som är en viktig del i mitt liv!


Norge, jag har alltid trivts väldigt bra i Norge. Normän är trevliga och glada vilket gör en själv glad. Dessutom älskar jag språket och önskar att jag kunde prata det bättre än vad jag redan kan. Vare påsk och sommar tillbringas hos min faster och farbror i Fredrikstad. En plats som alltid kommer ligga nära hjärtat.



Amanda Uddgård, Bästavän - Syster - Granne. 1994 växte en odödlig vänskap fram, det var det året du och jag träffades ute på gården första gången. Sedan dess har vi hört ihop helt enkelt, jag kan berätta allt för dig och du har stått vid min sida vid alla stora händelser i mitt liv och jag har alltid stått vid din. Födelsedagar, konfirmationer, din studen och snart min student, första pojkvännen, första kyssen och allt sådant. Du har alltid varit först med att få veta, du var är och kommer alltid vara min bästavän. Vi är också självskrivna brudtärnor på varandras bröllop. Vi vet vad den andra tänker utan att ens öppna munnen, som när din farfar gick bort i vintras. Du kom förbi och knackade på och med bara en snabb blick på dig visste jag vad som hade hänt.



Taizé, den mest fantastiska plats jag har besökt. Det är så skönt att åka iväg med festliga människor och bara få bara sig själv utan att be höva bry sig om tröjan matchar byxorna osv. Det är det heller ingen som bryr sig om. Jag kommer alltid minnas dagarna här med alla nya människor man träffar, alla lekar vi leker och alla kontakter man knyter. Jag vet inte hur många mailvänner jag har från olika delar av europa.



Dansen. Ända sedan jag gick i högstadiet och intresserade mig för dans när min nuvarande Coach hade en lektion för oss på idrottslektionen i skolan har jag varit fast. Jag sökte till en grupp när jag gick i nian där bara de bästa av alla sökande togs ut. Jag ställde upp med hoppet om att komma med, men med vetskapen att jag inte var tillräckligt duktig. Men jag kom med och sedan dess har dansen varit mitt sätt att leva. Kicken av att stå på scenen och ge järnet är det bästa som finns och att se sig själv förbättras för varje termin gör det bara ännu bättre.



Mamma, underbara superfina mamma. Det finns ingen som du och jag har dig att tacka för att jag är den jag är. Du är min förebild, "när jag blir stor vill jag bli precis som du" Du är en sådan stark person och du viker inte ner dig i första taget. Du oroar dig som alla mammor gör men du låter mig också få upptäcka livet på egen hand och lära mig av mina misstag så länge det inte är någon allt för galen idé jag har fått. Med dig kan jag prata om nästan allting.



Min underbara pojkvän Oskar som alltid har ställt upp för mig och stöttar mig i mina beslut. Du peppar mig till att gå min egen väg och skita i vad andra säger, du har lärt mig att mitt liv handlar om mig och inte vad andra tycker, tänker och vill. Du har fått stå ut med mycket men ändå aldrig lämnat min sida, det är jag dig evigt tacksam för. Du får ner mig på jorden när jag tappar fotfästet och fast jag skäller på dig allt för ofta så vet du att jag innerst inne älskar dig mer än vad som är möjligt.



Min fina Ida Eidenbrandt. Solen som lyser upp min dag. Du får mig alltid att skratta oavsett vilket humör jag är på och vilka galna saker vi råkar ut för. Vi har haft så otroligt kul ihop du och jag och vi har alltid så galet kul ihop, du är också min bästavän. Det finns få, mycket få personer som jag kan lita på men du är en av dem och du har alltid ställt upp för mig när jag behövt dig. Du är guld Ida.












Trackback
RSS 2.0