Marika is förbannad

Jag är lite irriterad på en sak som jag tagit upp flera gånger innan. Folk som jämt och ständigt envisas med att stå med sina förbaskade kundvagnar mitt i gångarna och konversera om ovärdsliga saker, oftast är det ovärdiga saker för man hör rätt mycket när man står där och harklar och försöker komma förbi lite fint med en ursäkt som ingen lyssnar på.

Av egen erfarenhet så är det vanligast att det är medelålders damer som står där och pratar och pratar och när man försöker ta sig förbi kastar dom en blick på en som säger "Du är ung och frisk, du kan gå runt hela affären för att komma till makaronerna som står precis bakom oss"
Sen muttrar dom om dagen ungdomar när man ledsnar och pressar sig förbi med sin kundvagn och orsakar en mindre seriekrock mellan varuhyllorna. Men nu är jag trött och less, jag tänker inte gå nån omväg bara för at några pratglada damer som är bittra på livet och gottar sig i skvaller som knappt ens är rimligt. Bara så ni vet det

Man dör inte av att ta ett steg åt sidan, isåfall va fan gör du då i en mataffär? skaffa hemtjänst då förf*n












Trackback
RSS 2.0