Tidsresenären Marika

Mohahaha jag slarvar tokmycket med bloggen, men jag orkar inte bry mig om det i nuläget.
Jag sitter och funderar lite över ganska oviktiga saker men som är lite spännande att fundera över.

För ett par veckor sedan satt jag och en kompis och disskuterade vart vi skulle åka om vi villa åka tillbaka i tiden. Jag skulle villja prova leva på det glada 60-talet men också till typ mitten och slutet av 1800-talet, som jordbrukare. Mest för att prova utmaningen för det var nog inte speciellt lätt att överleva och klara sig. Jag skulle nog klara mig ganska bra eftersom jag är galet envis och även fast jag inte orkar mer fysiskt så kör jag på iallafall av ren vilja. Det krävs ganska mycket för att jag ska ge upp på grund av att jag "inte orkar" längre.

Det är bra för det mesta men jag har också märkt att i vissa sammanhang så ska man ge upp när man inte orkar längre. Men jag är inte sån, jag ger sällan upp när jag har bestämt mig för något så får jag ta konsekvenserna sedan i efterhand, det är ett annat problem.

Men tillbaka till ämnet nu, jag skulle också kunna tänka mig att leva som nån snorri och bortskämd adels böna. Mest bara för att kolla kontrasten och få känslan av att vara mycket rikare än alla andra, tror den tanken lockar många fast ingen vill prata om den högt? Att man vill ha mer pengar och makt än alla andra, jag smyger inte med att jag skulle vilja det... iallafall vilja prova.












Trackback
RSS 2.0