Marika engagerar sig och är riktigt upprörd

Godmorgon!
Jag ber om ursäkt att jag inte bloggade mer igårkväll men jag fastnade i en disskusion på nätet om det som visades på uppdrag granskning igår. För er som inte såg det kan jag berätta att det handlade om främst en tjej som kallas för Linnea, hon utsattes för en våldtäckt på skoltoaletten och hon får alla emot sig, hela samhället inklusive vuxna. Folk påstår att hon ljuger och även när han erkänner i ett inspelat polisförhör fortsätter den här stackars tjejen att trackasseras.

På skolavslutnings natten våldtar han en tjej till och där finnss även dna bevis. Men folket i den där hålan fortsätter att förneka att det har hänt och hyllar den kille som våldtagit två tjejer. Det är helt galet sjukt och jag blir så arg. Jag gick med i en grupp på facebook, den startades igår och har redan idag över 10.000 medlemmar.

Det som upprörde mig mest var att prästen tar pojkens parti likaså nästan ALLA vuxna i hela samhället tror på ryktesspridningen om att hon ljuger för uppmärksamhet, på internet skriver folk att de hoppas hon våldtas på riktigt, att dom ska bränna henne på bål och tortera henne om dom får tag på henne.

Att sånt här existerar gör en ju mörkrädd, varför gör dom så? Skolan sviker henne också och det enda de kunde göra för henne var att ge henne en kamratstödjare som gick med henne i skolan. Förnekar alla det här på grund utav att de inte vill att deras perfekta idylliska samhälla ska smutsas ner? Well get used to it, ni har en våldtäcksman i erat perfekta samhälle och han kommer alltid förbli en våldtäcksman.











Trackback
RSS 2.0