Övernaturliga händelser

Tror ni på det övernaturliga ? Alltså inte på spöken klädda i lakan som rasslar med kedjor och grejer. Men nu ska ni få veta en sak som jag aldrig tidigare talat om för någon.

För några år sedan så drömde jag en härlig, men ändå en märklig dröm! Jag börjar från början

Jag stog  väldigt nära min gammelmormor när jag var liten, alltså min pappas mormor. Hon bodde ute i en stuga i ett litet samhälle som heter Harg, norr om uppland! Men iallafall så gick hon bort i cancer -93 och det underliga är att när jag blev äldre sen så hände det underliga saker hemma hos mig, jag såg skuggor, hörde steg i trappen när jag var ensam hemma och hörde även möbler röra sig mot trägolvet i köket. Min sovrumsdörr har även slagits upp mitt i natten men som ingen annan än jag vaknat av och det är gropar i väggen där handdtaget slagit i. Jag blev aldrig någonsin rädd.

Men en natt för några år sedan när jag hade den där underliga drömen så slog det mig bara. Min gammelmormor är kvar och hon håller koll på mig! Jag drömde att vi satt på hennes trappa, hon i en blå klänning med blommor på, håret var precis rullat och hon satt där och log mot mig. Jag minns till och med vad hon sa till mig, "Hur det än går för dig i livet så är du aldrig ensam och det kommer alltid finnas någon som är stolt över dig och det du gör" Jag fick en direkt känsla av att hon menade sig själv, när jag vaknade så hade jag en jätte konstig känsla i magen och sen den natten har jag aldrig någonsin känt mig ensam.

Det kan låta hur dumt som helst men jag pratar med henne ibland, jag ber om råd och vägledning och hon finns alltid där och på nått sätt svarar hon men hon säger ju aldrig några ord. Bara i drömmarna.

Jag vet att jag har en skyddsängel och jag känner hennes närvaro ganska ofta ibland och ibland mer sällan. Jag har sagt åt henne flera gånger i mina drömmar att hon ska gå över till andra sidan men hon svarar att hon står fast vid sina ord och hon ser så lycklig ut.

Så jag vet att när det händer skumma saker hemma hos mig så är det bara min gammelmormor Svea som stökar omkring och kollar läget.

Jag har även lovat henne en sak, ett löfte som jag kommer hålla. Får jag i framtiden dotter ska hon antigen döpas till Svea eller få andra namnet Svea efter henne.

Det tog emot en del att skriva det, men jag gjorde det ändå!

Tror ni på det övernaturliga? Har ni själva varit med om nått ?


Tove säger:

Rent intellektuellt tror jag inte på det övernaturliga. Däremot känslomässigt. Har varit med om massa övernaturliga saker men jag vet inte om det är faktiskt är så eller om det är mitt psyke som spelar mig ett spratt. Orkar inte riktigt ta reda på det heller, haha. Men jag tror att man kan komma rätt långt på många plan genom att tro på det övernaturliga... som du säger så ger det dig vägledning... :)

2010-05-24 @ 23:53:20
URL: http://tovelito.blogspot.com










Trackback
RSS 2.0