bloggtorka

Alltså egentligen orkar jag inte blogga men eftersom ja ska lägga upp en filmklipp från Valborg så tänkte ja passa på att skriva några raden när ja ändå är inne lixom!

Igår så skrev ja ett skitbra och långt inlägg men såklart ska datorn tvära sig och stängas av precis innan jag trycker på publicera knappen. Suck

Iallafall så är jag klar med praktiken nu och det känns lite vemodigt sådär eftersom jag trivts skitbra där på medicinavdelning 2. Som alltid så har jag hittat mig en "Favorit patient" och det känns tråkigt att jag inte träffar den personen något mer! Sen så fick jag mig en tankeställare också, alltså shit vad en stroke kan göra med kroppen. Tänk att man aldrig haft nån tidigare sjukdom eller nått och så bara PANG så är du helt beroende av andra för att överleva. Det har faktiskt gjort mig ganska ledsen att se dessa patienter. En del har på grund av stroken förlorat talförmågan, de pratar otydligt och sluddrar och några kan bara vissa enstaka ord.

Igår kväll så åts det tårta och massa fika eftersom min lillebror fyllde 17 år. Tiden bara rasar iväg förfan.

Idag har det tränats dans nere på joar i allt som allt fyra timmar, men attan vad kul det är :) så ikväll blir det slappakväll med Amanda!












Trackback
RSS 2.0