Dag 1. Presentera mig själv.

Mitt namn är Marika Hammartong, född -91 med andra ord är jag alltså 19 år.

Är född i Uppsala men uppvuxen i Enköping, mina första 10 år i skolan gick jag på Bergvretenskolan och sedan sökte jag in till omvårdnadslinjen med drömmen om att en dag bli narkossköterska. Jag har ångrat mig, istället sitter jag här och inte vet vad jag vill med mitt liv.

Jag kan inte klaga på någon av mina klasser, varken i grundskolan eller i gymnasiet och är det något som jag verkligen saknar så är det sista terminen i gymnasiet. Trots all stress med projektarbeten och allt så hade jag ändå så sjukt jävla roligt och vi blev så sammansvettsade i klassen de sista veckorna.

Nästan direkt efter studenten så fick jag sommarvik på Orion, ett äldreboende i stan. Sedan efter det så fick jag även ett långvik som jag har fram till och med Mars nu. Jag trivs sjukt bra på mitt jobb men vill trots allt röra mig vidare så småningom, vidareutbilda mig men jag har ingen aning om till vad.

Jag bor på två ställen, min mamma och pappa separerade när jag var i 9 års åldern, inget jag lidit över utan accepterade väldigt fort och nu har jag ju lixom möjligheten att välja vart jag vill bo. Kanske kan tyckas att jag är för gammal att bo varannan vecka, visst tyck det ni men jag trivs med det.


För tillfället är jag singel men träffar en underbar människa, du vet vem du är när du läser det här. Försöker få tid till att träffa honom, mina vänner och träna när jag inte jobbar. Inte alltid så lätt att pussla ihop det där men jag kämpar på för fullt och det löser sig för  det mesta ganska bra.

Jag har något som kallas för coulrofobi. Jag är totalt livrädd för clowner, vet inte varifrån det kommer men har nog alltid varit det, iallafall sålänge jag kan minnas. Så försök inte roa er med att klä ut er till clowner för att retas, jag kommer antagligen aldrig prata med er igen då.


Sen så kan jag ju avsluta med att säga att jag tydligen är ganska rolig av mig. Det är dock inte medvetet så ni behöver inte tro att jag försöker vara cool när jag är rolig, det är inte medvetet. Sen älskar jag människor och djur. Men hatar pyttipanna (Det kräks jag av) Spylukter och typ... paprika (?) Jag är lite småkinkig med maten men jag lär mig. Nån jävla ordning får det vara














Trackback
RSS 2.0