Marika tycker till!

Satt just och kollade klipp på youtube, från de gamla goda hederliga julkalendrarna.
Dom bästa gick ju helt klart när jag var liten, Pelle Svanslös, Mysteriet på Greveholm, Diselråttor och sjömansmöss, Kaspar i Nudådalen, När karusellerna sover. Sen Sunes Jul som jag inte såg eftersom jag bara var några månader men sett i efterhand. Vad hände med dom?

Det var ju riktigt mysiga kalendrar som jag såg både morgon och kväll.

Alram Est ?

Skägget i Brevlådan?

Håkan Bråkan?

Vad får vi för nått kasst i år?

Det där är ju bara ren trams, inte det minsta mysigt att kolla på och jag fick ingen julkänsla för fem öre. Låt dagens barn få se dom mysiga kalendrarna som jag växte upp med. Hur svårt kan det vara att sända de gamla goda kalendrarna? Jag kommer iallafall kolla igen då haha.

 












Trackback
RSS 2.0