Det spökar på fårtickan

Jag tänkte dela med mig av en liten kul grej. Jag misstänker nämligen att det spökar hemma hos oss, eller jag är nästan helt hundra säker på det, men jag har aldrig hört mamma eller markus säga nått om det så jag vet inte om de upplevt samma saker som mig. Jag har ju inte pratat om det så mycket heller direkt så haha.

Men iallafall så för ett par år sedan var jag ensam hemma och var ute på framsidan och gjorde något. Så brakar det till inifrån huset så ja går in och inne på toaletten på nedervåningen har hyllan länsats på saker, allt låg på backen precis som nån soppat av hyllan helt enkelt. Jag blev såklart rädd och ringer Emmy och efter det var det lugnt ett tag.

Sen en natt vinternatt vaknade jag av att min sovrumsdörr kastas upp med en redig smäll och som bevis för det har jag ett hål i väggen där handtaget slog i.

Sen hade vi en spegel i hallen förut där ja sett skuggor och jag har hört stolar som skrapar i parketten i köket, steg i trappen och ibland kommer såna där iskalla vindar (dom kan ja inbilla mig) osv.

Pappa har också berättat om saker från när vi var små, dörrar som öppnats och min brors leksakståg som gick igång mitt i natten utan batterier osv.

Cia säger:

Tror nog att jag kan ha hört en och annan story från din mor... ;-)

2010-10-18 @ 17:39:42










Trackback
RSS 2.0