Lite piggare, lite säkrare

Nu börjar magen lugna ner sig och jag har ännu inte kommit ut på min promenad. Ska ringa mammsen nu och höra om hon har lust att ta med mina väskor hem, iallafall en utav dem. Jag är ju tjej så har en väska som är IKEA kasse Size och såklart en stor blå IKEA kasse. Alltså ungefär två IKEA kassar med prylar och de är tunga, se mig på cykel med de två kan ni ju bara tänka er haha.


Sen ikväll ska jag faktiskt ta och inviga min nya försvarsspray, eller använda hoppas jag att ja slipper men jag ska från och med ikväll bära den med mig vart jag än går.



Fick hem den häromdagen, pappa hade beställt den åt mig och den är visst helt laglig att ha :) Som jag har förstått det så är det en mild variant av pepparspray som innehåller ett rött färgämne som inte kan tvättas bort. Det tar alltså flera veckor innan färgen i ansiktek försvinner vilket också gör det lätt att hitta personen som får det sprutat på sig :) Färgen är varken giftig eller brandfarlig.   Så nu känns det lite tryggare att gå ut iallafall.

StoppaRed LD  heter den :)











Trackback
RSS 2.0