Sprudlande mysigt glad

Idag vaknade jag med en alldeles sprudlande och mysig känsla i hela kroppen. Jag skulle nog bäst kunna beskriva känslan som julaftonsmorgon för en sisådär 10 år sedan. Vakna av att man vet att det är nått speciellt som ska hända, inse att det är julafton och med världens största leende på läpparna kasta sig upp och börja gräva i julstrumpan som hängde utanför sovrumsdörren och sen rusa ner och otåligt vänta på resten av familjen.
Grötfrukost, klämma på julklappar, kalle anka, julklappsöppning, julbord. ååh haha.

Sedan jag var nio år har jag alltid firat två julaftonar :) dubbel lycka.


Men den känslan vaknade jag med idag och jag har på känn att det kommer sitta i hela dagen också. Jag går omkring här hemma nu och fånler som en tönt och ska skriva i tiderna i min lilla kalender. Skönt att jag jobbar relativt mycket iallafall. Rasar ju in cash åt mig sen haha.




En kväll jag aldrig kommer glömma, men som jag glömmer stunder av?











Trackback
RSS 2.0