Galna familjen på semester

Jag sitter och chattar med pappas kompis på fb och vi pratar om resan till Bulgarien som vi gjorde ihop sommaren 2007. När ja tänker efter så var det fan den sjukaste resa som någonsin gjorts tror jag, eller nej kanske inte men det var inte normal någonstans.... och vi hade ju iallafall tur med vädret.

Utan att gå in på detaljer så hände följande utan inbördes ordning.

-----

- Pappa slår flinten i bussen när vi kliver av vid första hotellet, blodbad

- Vi beslutar att byta hotell pga avståndet till själva stan och stranden, kasst hotell... under all kritik... spindlar, mögel och trasiga dörrar/lampor osv osv. Mysigt? Inge vidare men vi hade sol på balkongen

- Pappa klättrar mitt i natten över flera rangliga balkonger för att ställa sig vid min fotände och skälla. OBS han hade bara kallingar på sig

- Mitt i natten upptäcker jag att min handduk blåst bort, skickar ner en medresande att hitta den... han får på nån slags vattenanordning och flyr, morgonen efter hade vi en insjö precis under balkongen

- Vägen till mainstreet var till vänster och sedan rakt på, pappa hittade inte. Kom fram till att han har nog smådåligt lokalsinne

- Synen av pappa när han "solar sidan"... ord är överflödiga, alla inblandade vet vad jag talar om

- Öl till frukost

-----

Nu orkar jag inte försöka minnas fler saker men en sak är säker, pappa gjorde verkligen resan oförglömlig. Han är inte klok och helt enkelt bäst <3













Trackback
RSS 2.0