Svensk vs Norsk shopping

Jag är så sjukt shopping sugen så det finns inte. Vill köpa hem massa nya fina vår och sommarkläder.
Men jag får vänta drygt en vecka till sen så får jag shoppa igen.

Kan ni tänka er att de har bättre shopping i Norge än i Sverige? haha. Kommer ihåg i somras när vi var i Svinesund (ligger i Sverige) som är ett sjuuukt stort shoppingcenter, på ett par timmar hade vi inte hunnit med halva ens. Iallafall så var det mitt i summersale ruschen. Det som är så typiskt för Sverige är att när de är rea så har dom oftast några ställningar med halvdana kläder. Jag fick med mig mycket fint från New Yorker iallafall där dom har rätt bra rea faktiskt.

Men så gick jag in på Gina Tricot i Norge (där dom faktiskt också har summersale) och där var det en liiten liiten del i butiken som INTE var på REA. Sen var resten på 29 och 45 kr. Då var det en lagom stor butik med. Sådär ser de ut i nästan alla norska butiker jag varit inne i... I LIKE.

Och de bästa är att kläder inte kostar mer i Norge, de ganska exakt lika som i Sverige :)











Trackback
RSS 2.0