Det är sådana som jag som skapar hat på vägarna

haha kanske överdirver lite med rubriken där!

Men idag är det nog faktiskt en sån dag, är äckligt jävla halt ute och körde precis pappa till jobbet. På hemvägen släpper bilen i tid och otid och jag far omkring på vägarna som en liten trasdocka trots att jag kör i 30 (på 50-väg, det är nog där hatet kommer in i bilden haha) Jag älskar att köra fort men trots det så är jag inte vårdslös och jag sätter definitivt min och andras säkerhet före det roliga.

Till saken hör ju att pappas bil är bakhjulsdriven, jippie tänker nog dom flesta men faktiskt är den inte speciellt rolig att köra den här tiden på året ;) Hjärtat sitter i halsgropen nästan hela vägen.

Det gör mig väldigt irriterad att folk inte inser att det är halt ute, det gäller faktiskt både promenerare och bilister. Dels för att de som går bara kliver rakt ut i gatan från skymda övergångsställen där de inte syns förän de är precis vid gatan typ och i den här halkan är det inte säkert att vi hinner stanna för i jösse nam. Och sen alla dessa stressade människor som måste ligga i arslet på en bara för att man kör långsamt på grund utav VÄGLAGET det är halt och måste jag tvärnita eller nått så ser jag helst att jag har bakdelen på min bil hel... Det stressar mig och dessutom irriterar de mig att de kör fort nu, åk hemifrån tidigare om ni har så bråttom












Trackback
RSS 2.0