En solig Kusindag

Jag tänkte att jag skulle berätta lite om gårdagens kusindag som jag hade med min äldsta kusin som fyllde 7 år i tisdags. Som födelsedags present av mig så fick hon en dag ensam med mig att göra precis vad hon ville på. Bowling var något som hon verkligen ville pröva men förstås så var det tävlingar så vi fick inte bowla.

Men men, dagen började med att vi sov ända till klockan åtta på morgonen. Hon låg och spelade en stund på sitt nya Nintendo DSi och jag halvslumrade bredvid henne ett tag innan vi gick upp och kollade klart på Ice Age 2 som vi påbörjat kvällen innan. Efter filmen blev det frukost, påklädning och tillsnyggning innan vi tog en promenad till mammas jobb för att hämta bilen, badkläderna var packade i nödfall. ( vilket kom väl till pass ändå )

Sen åkte vi till Ica Bergvreten och skickade tillbaka mina skor som inte passade och sen vidare mot Maxi för att handla lite saker åt mamma och så köpte vi med oss lite festis. Sen gjorde vi stan, vi tittade runt i affärer och hon fick ett fint lila diadem och bokmärken utav mig, sen bjöd jag på lunch och efterrätt.

Då vi åkte runt och letade parkering så åkte vi förbi nere i hamnen och då såg vi två äldre herrar stå och mata änderna, något syntes i hennes ansikte då så efter lunch frågade jag om hon ville mata änderna och då lös ansiktet upp, det ville hon minsann göra. Så vi gick till ett café och köpte med oss tre frallor och tog en promenad ner till hamnen och matade änderna. Hon fick kasta medan jag bröt brödet i småbitar och med jämna mellanrum kunde jag höra en liten upprörd stämma skälla på fåglarna, Man måste faktiskt dela med sig så att alla får äta lite. Hon är för go min numer stora kusin.

När brödet var slut och nästan alla änderna (trodde hon iallafall) Hade fått mat så kände vi oss rätt nöjda med det och bestämde oss för att åka och bowla. Men då det var tävlingar så simmade vi istället, när vi var i undervisningsbassängen så kan jag tala om att den lilla damen gjorde mig väldigt stolt.

Två tjejer i hennes egen ålder kommer varav den ena är smal som en sticka och den andra väldigt rund. Den lite större tjejen kliver ner i poolen via trappan som finns medan den smala hoppar i och så blänger den smala tjejen på den större och säger med väldigt elak ton "Kliver du ner i trappan? Gud vad du är töntig alltså" Varav min kusin reagerar på det där (Vi var precis i närheten) och säger med hög röst till den smala tjejen " Jag tycker inte alls det är töntig att gå ner för trappen, det får hon göra om hon vill" varav den smala lilla spättan blänger på oss och rör sig mot andra sidan bassängen.

Efter badandet så blev det lite bastu och sen åter kolla om vi fick bowla, svar nej. Hon såg så besviken ut att jag tog med henne upp på stan igen och den här gången fikade vi först och sen gick vi och köpte en fin tröja åt henne inne på H&M.

Sen började dagen lida mot sitt slut och vi rörde oss hemåt. En extremt mysig dag måste jag säga :)












Trackback
RSS 2.0