Mitt 2010

Det här året var nog det bästa året hittils. Men det var ju ändå inte helt problemfritt om man säger så. Jag har haft mina med och motgångar men tagit mig igenom allt och här sitter jag och mår bättre än någonsin faktiskt.

Jag firade in 2010 i stockholm tillsammans med mitt ex och hans kompisar samt min egen lille Eda. Middag hemma hos Oskar och sedan klämde vi in oss 8 pers i en liten volvo, jag fick sitta underst i mitten... schysst ;) och begav oss iväg mot södertälje där kalaset fortsatte.

Vintern och våren 2010 var ju såklart super eftersom att det var min sista termin i skolan med alla studentfester, en studentkryssning som vi inte visste skulle bli av eller inte på grund av att båtarna frös fast dagen innan vi skulle åka men en kryssning blev det och vilken kryssning det blev på det då. Full fart från tidiga kvällen till tidiga morgonen. Vissa orkade mer än andra och klockan fem - halv sex på morgonen gick jag och Carro till frukost buffén och åt oss mätta och belåtna innan vi traskade vidare till hytten och sov ett par timmar.

När jag ändå är inne på studenttider så kan jag lika bra beta av hela faderullan på en gång. Jag var inte med på så många studentfester som jag önskade men på grund av magsjuka och lite sånt kul så fick jag snällt sitta hemma. En del teman intresserade mig inte så även då stannade jag hemma. Men Fulfesten var ju givet att gå på så jag drog ihop en liten förfest hemma hos mig med en del av klassen. Fula utav bara fan satt vi på altanen och sjöng för full hals, de grannar som inte har koll vet numer att jag skulle ta studenten ;) Det blev en fest utan dess like iallafall för mig. Ful som få och ganska onykter dansade jag omkring där inne på joar med lite allt möjligt folk.

Den nästa sak som stog på schemat angående studenten var ju OP3s busnatt. Vi for runt i stan med lakan, sprayburkar och snören. Sen åkte vi runt i stan och satte upp våra mästervärk. 

     

Nästa punkt på schemat var mösspåttagningen. Framåt kvällen förfestade vi hemma hos Sara och sedan vidare till joar. En galen kväll som verkligen var super kul, och nu kändes det verkligen att studenten var nära.

Sen några dagar senare hade vi balen. Jag var en av dem som satt i balkommitén och vi fick till det ganska bra. Tyvärr så dök inte vakterna vi beställt upp eller hur det nu var men  iallafall så fick vi lämna middagen för att försöka få tag i vakter så vi kunde öppna baren och som tur är lyckades vi få dit två vakter så vi kunde öppna baren. I övrigt var det en helt okej kväll.

 

Sen hade vi ju studenten. Kvällen innan var det fullt med saker som skulle göras, naglar skulle limmas på och filas (satte grannarna på det jobbet) Fixa allt som gick inför morgondagen så jag kom isäng vid tolvsnåret, sov till tre sen vaknade jag och kunde inte sova så jag gick upp och rakade benen och så lade jag mig igen men kunde fan inte somna. Gick upp igen och ordnade med saker, exet sa åt mig på skarpen att lägga mig igen. Låg och stirrade i taket till fem då for ja upp och kastade mig in i duschen, fixade håret och så var jag klar sju. Halv åtta så stog ja på torget och väntade in några klasskompisar innan vi gick upp till guldfynd och hade champagnefrukost på nån liten takterass där.

Vidare till kyrkan sen och efter det fotografering och så lunch med lärarna på det. Efter lunch och betygutdelning så knallade vi ner till skolan och letade upp våran skrinda. När karavanen började rulla så kände jag att det var på riktigt. Musiken dånade och vi skrek bort våra röster. Sen rullade vi tillbaka ner till skolan och så var det studenttåget kvar, gick genom stan och skrek lite mer. Mötte upp släktingar och vänner, jag såg direkt vart min pappa stog för ingen unge ser ut som en elak alien förutom jag. Sen mötte jag upp Ida och Lars vi slog ner våra arslen i en söt liten bil och så åkte vi runt och skrek ännu mer ändå. Sen körde dem hem mig till ett hus fullt av kompisar och släktingar.  Hade en fantastisk mottagning och fick så fruktansvärt fina presenter också. Åt god mat och umgicks med släkt och familj och vänner ett tag innan jag åkte vidare till Fia för förfest innan joar. Mötte upp Jovana med flera och traskade ner till joar. Runt halv två fick jag nog och ville hem, får panik när det är för mycket folk så vi gick hem då och var hemma runt halv tre. 

  

------------------

Sen har vi ju det övriga året också. Jag var med danstjejerna och såg The Last Bounce i globen och det var så bra att jag rös i hela kroppen under hela kvällen.

Sommaren var helt fantastisk på sitt sätt. Började med min sista dansföreställning som inte gick på topp men som gick ganska bra ändå. Sen åkte jag till Frankrike med bästa och jag saknar det bara jag tänker på det. De senaste fyra år sedan så har den veckan på sommaren varit den bästa på hela året. Massor med folk, typ ingen bryr sig direkt om hur man själv er ut eller hur andra ser ut. Lovely.



Sen när jag kom hem så var det typ packa om och hoppa i säng, dagen efter bilade vi till norge och hälsade på min farbror och faster. Var hos dem en vecka kanske. Sedan hem och i början på augusti så tog det slut med mitt ex efter ganska exakt 2 års förhållande, 2 år och 6 dagar. Hade ett par jobbiga dagar men bet ihop och jag fyllde 19. Firades lite med kryssning i slutet på måndaden, en sjukt spårad kryssning med fyra pers. Vi lämnade knappt hytten men hade så grymt kul och det var helt klart en av de bästa kryssningar jag varit på. Slutade inte som planerat men hade en grymt bra tid efter det men det blev tillslut ohållbart så det avslutades rätt fort.

Ut på krogen i Uppsala med en hel armé av folk och där träffade jag ännu en kille, träffades ett tag men även det rann ut i sanden. Nu har jag insett att jag vill vara singel ett tag och bara få göra vad jag känner för utan att jag måste visa så mycket hänsyn hela tiden.

Hade turen att få långvikariat på Orion också så nu går jag på schema fram till mars och det är hur kul som helst. Så jag jobbar på för fullt där uppe och jag trivs verkligen.

Det hände inte så mycket mer under året, jobbade hela julhelgen (Mycket klirr i kassan i januari) jobbade mellandagarna och firade nyår med ett gäng härliga människor.












Trackback
RSS 2.0