18.05 Finnen som räddade min dag


Här ligger jag och hostar.
Var till farbror doktorn idag, så ni ska få höra en historia idag om en finne. or

Ringer vc omkring nio och de ringer upp mig 10.11
"Vi har en tid 10.30 kan du ta den?"
"Jajjamen"
Rödljus, inga parkeringar och den längsta kön jag någonsn skådat där inne.
Åh herre hjälp mig
10.24 sätter jag mig i väntrummet 150 kr fattigare.
In kommer en rökluktande äldre fins herre och som han pratar.
Jag får veta hela hans livshistoria och allt sånt
Orkade verkligen inte lyssna men när han säger
"Förlåt att jag pratar sådant, men jag är så ensam. Min fru dog i en bilolycka för många år sedan och jag tycker det är så skönt att få prata lite"
Så mjuknar jag lite.

Kommer fram till att vi ska till samma läkare.
klockan blir 10.54 och Finnen som hade tid 10.45 ropas in
"Näej näej näej vänta nu" protesterar han
väldigt högljutt men läkaren viftar med honom

Jag går till receptionen för att framföra kraftiga klagomål!
Då hör jag den där rösten igen
"STANNA DUUUU TJEEEEJJEEEEN STAAANNAA KOOOOOOM"
går dit och då ger han mig några minuter av hans tid.
Gulle honom :)


Får veta att jag har en redig bakteriell infektion i ögat.
Har en halvtimme kvar på parkeringstiden så går iväg till apoteket och tar nummerlapp 100.
Tavlan visar 70... herrejistanes
Väntar och väntar och väntar.
Kollar klockan, hoppsan där gick tiden ut för 10 min sedan.
Nummret står på 82 nu.
Springer ut och bort till VC kör bort, hittar ingen parkering nära.
panik
Lyckas få parkering.
Springer in

tavlan visar.....
......
99

Pjuuuuh












Trackback
RSS 2.0