Sumering Örebro!

 
Fredag:
Tåget avgick från Enköping 13.46 och var KNÖKFULLT, jag svor och grät inombords över att jag som det såg ut skulle få stå hela vägen. Men i västerås var jag riktigt snabb, snabb som blixten faktiskt och lyckades nypa inte mindre än 4 säten, det rymliga och roliga varade endast 5.5 sekunder sen kom ett glatt och otroligt pratglatt gäng på tre ssk studerande flickor. Hur jag vet att det var blivande sjuksköterskor? Jo för jag deltog aktivt och diskret i deras samtal, under tystnad givetvis. Men deras snack å babbel roade mig hela vägen till Örebro.
Matilda mötte upp mig på stationen och vi tog en vända på stan, catchade bussen och tog oss till Campus där hon bor. Boade in mig lite och kvällen avslutades med skrotade pubplaner och massa vin och snack i soffan istället. Hur bra kväll som helst. Jajuste, vi lagade lasagne också mmmmh.
 
Lördag:
Vaknade där runt kvart över tio och låg i sängen rätt länge och återberättade drömmar och snackade lite mera. Rörde oss sen mot Centrum och shoppade lite, eller jag köpte GUDOMLIGA stövlar, sen rörde vi oss hemåt och mös i soffan en stund innan vi började göra oss i ordning för kvällen. Klockan 17.00 intogs första drinken och 20.00 var vi riktigt på lyset Matilda och jag, men fysatan vad kul vi hade. Framåt 23 tiden så mötte vi upp hennes kompis och kompisens kompis utanför en nattklubb som heter Strömpis (???) Kvällen bjöd på massa dans och ännu mera dans. Hur kul som helst och massa folk.
 
Tänkte att Matildas lampa skulle smaka fint när chipsen tog slut
 
Hej fjortis posarn och snygga bruden.
 
Söndag:
Den här dagen började inte okej! Eller jo den började okej men det urartade ganska snabbt.
Vaknade i god tid och gick till pizzerian för att äta bakisfrukost... STÄNGT! med besvikna miner gick vi tillbaka in och stekte ägg. Mös i soffan tills det var dags att röra sig mot bussen, såklart strulade det och vi fick vänta 15 min extra. Just när bussen kommer inser jag att jag glömt mina nya skor i Matildas rum.... DAMN där brast det och jag blev på ett väldigt dåligt humör. Bussen håller på att krocka och DÄR började jag nervössvettas, tåget går om 15 min. Världens längsta chaufför-byte vid sjukhuset.. 8 min tills mitt tåg går och jag sitter i en stillastående bussjävel. Kommer in på centralen och ser hur mitt tåg rullar in, FUCK jag ska ta mig till rätt spår också. Börjar springa.... Matilda lugnar med att tåget alltid brukar stå en stund, pjuh kom på tåget och fick sittplats... lättad.
 
Fem snabba: ÖREBRO
Väder: Kunde ju varit bra mycket bättre
Nattliv: Nu har ju inte jag varit på någon krogrunda direkt, men jag gillade stället vi var på om man bortser från den genomkassa statistiken på snygga killar. TVÅ!! TVÅ!!! snygga killar på en stor nattklubb. Dåligt.
Shopping: Kom ju över finaste stövlarna så mer än nöjd ;)
Staden i allmänhet: Av det jag såg i regnet så tycker jag Örebro är en riktigt fin stad
Boendet: Studentkorridor med gemensamt kök, spännande och mysigt.











Trackback
RSS 2.0