Det här med städning

 
Det finns en logisk och enkel förklaring till varför jag avskyr att städa! Ska jag rabbla några orsaker i punktform här? 
  • Dammsugaren och jag ogillar varandra starkt. Den jäveln ska ALLTID fastna i alla dörrkarmar och möbler som går att fastna i oavsett om jag drar lååångsamt och fint genom ett dörrhål. NEJ DEN FASTNAR IALLAFALL! Och med mitt tålamod blir det sällan bra.
  • Skador, japp jag skadar mig konstant när jag städar, river mig på en sylvass damvippa, får hälsenorna avslagna av en dammsugare, läs ovan! Ja jag sliter och drar i fanskapet tills den attackerar mig med fart som ett pistolskott. Den siktar ALLTID på mina hälsenor. 
  • Varför städa när det lika snart är lika skitigt igen? Ibland känns det så meningslöst. 
  • Jag är nog inte ensam i världen om att tycka att det finns bra mycket roligare saker att göra än att städa? Jag lever i ett organiserat kaos och har stenkoll på vart mina saker finns, men när de städas undan så har jag ju ingen aning om vart den viktiga lappen ligger eller vart hårborsten numera bor. Enda nackdelen är väl att det tillslut blir svårt att skilja smutstvätt från rentvätt. Slutar alltid med hiskeliga mängder kläder som ska tvättas trots att kanske 42.3% är skitigt.
 
 
Typ såhär mycket älskar jag och dammsugaren varandra
 
 











Trackback
RSS 2.0