MAT

 
Pjuhh, proppmätt tjej! Slog till med att laga mat åt familjen idag trots min skjuklighet! Jadå jag mår bättre men känner mig inte helt på topp, har fortfarande inte kollat om jag har feber eller inte. Men skulle gissa på att jag har lite. Blev svingod kycklingpasta idag. Har inget exakt recept på det utan jag höftar lite beroende på hur många som ska äta.
 
 - kycklingbröst (tärnad)
 - Parpika
 - Ajvar (jag använder mild)
 - Vispgrädde
 - Köttbuljong
 - Salt, Peppar och cayenne eller chilli pulver. 
 - Pasta penne. 
 
Börjar med att tärna kycklingen och steker upp den ihop med paprikan samtidigt som jag kokar pastan. 
När kycklignen är genomstekt så har jag i grädde, kryddor och buljong. Har sedan i Ajvar när buljongen "smält". Det får gucka ihop sig ett tag och när pastan är färdig så häller jag bort vattnet och häller ner pastan tillsammans med kycklingguckan, får gotta ihop sig ett tag och sen är det klart :) 
 
Summan av kardemumman











Trackback
RSS 2.0